Tworzenie postaci

Wybór serwera

Po zalogowaniu się po raz pierwszy do Runes of Magic, muszisz wybrać serwer. Po wybraniu serwera, Twoja postać zostanie na nim zapisana. Istnieją dwa rodzaje serwerów:

  • PvE - Gracz przeciwko środowisku (eng. Player vs Environment)
  • PvP - Gracz przeciwko Graczowi (eng. Player vs Player)

Jeżeli chcesz wykonywać spokojnie misje, bez obawy o utratę ekwipunku wybierz serwer PvE, jeżeli jednak chcesz na każdym kroku walczyć o przeżycie wybierz serwer PvP ( brak polskiego serwera ).

Na jednym koncie możesz mieć, aż 8 postaci.

Ustawianie hasła

Runes of Magic wymaga ustawienia dwóch haseł - głównego oraz dodatkowego. Dodatkowe hasło jest używane do potwierdzania specjalnych akcji w grze ( np. kupowanie przedmiotów za diamenty, usuwanie postaci ). Ważne jest, aby ustawić hasło dodatkowe na łatwe do zapamiętania ( lub zapisać ), ponieważ gdy je zapomnisz musisz odbyć długą procedurę mogącą trwać kilka dni... Musisz napisać prośbę do Działu Pomocy o zresetowanie hasła dodatkowego i poczekać na odpowiedź.

Jeżeli 5 razy pod rząd podasz błędne hasło dodatkowe, twoje konto zostanie zablokowane na godzinę w celu bezpieczeństwa ( w końcu to mógł wpisywać włamywacz :] ).

Nigdy, pod żadnym pozorem, nie podawaj swojego hasła lub swojego drugiego hasła osobom niezaufanym. Pamiętaj, że administratorzy lub moderatorzy nigdy się Ciebie nie zapytają o hasło. Jeśli zauważysz próbę podszycia się pod taką osobę lub wyłudzenia przez nią informacji wyślij o tym informację do Działu Pomocy najlepiej ze zrzutem ekranu ( np. szeptu, poczty ).

Gm.jpg
Game Master ( GM/CM )
w grze

Wybór płci

Możesz grać mężczyzną lub kobietą, nie zauważysz w grze żadnej różnicy w skuteczności bojowej.

Info: Niektóre przedmioty na wygląd są tylko dla danej płci ( np. kobieta ).

Wybór klasy i rasy

W Runes of Magic istnieje system wieloklasowy, dzięki niemu możesz wybrać w dalszej części gry, aż 3 klasy i grać maksymalnie dwoma na raz. Na początku gry wybierasz pierwszą klasę, po osiągnięciu 10 poziomu możesz wybrać drugą oraz, gdy obie Twoje klasy osiągną 20 poziom - trzecią.

Klasy to po prostu specyfikacja w jakiejś dziedzinie np. Rycerz - przyjmowanie dużych obrażeń, obrona oraz Druid - leczenie i ataki magiczne.

Zależnie od wybranej rasy możesz wybrać spośród kilku specyficznych klas na tych ras. Więcej informacji tutaj
Każda rasa rozpoczyna w innej lokalizacji. Krasnoludy są maciupkie i mają brody, a dwie rzeczy odróżniające elfy od ludzi to szpiczaste uszy i większa uroda.

Dostosuj swoją postać

W Runes of Magic jest bardzo dużo opcji dostosowania wyglądu swojej postaci poprzez wielkość stóp, grubość nóg, biust, aż po włosy i twarz. Wybierz rozważnie, ponieważ późniejsza zmiana wyglądu wymaga wkładu diamentów.

Dostosowywanie.png
Ekran dostosowywania postaci

Wybór nazwy gracza

Nazwa gracza to Twoja wizytówka w świecie gry, będą po niej się do Ciebie zwracać inni, więc wymyśl normalny nick na poziomie poważnego człowieka. Aby ułatwić ten proces nie można w nicku używać liczb oraz znaków specjalnych.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC BY-NC-SA 3.0, o ile nie zaznaczono inaczej.